prožitková sebepoznávací setkání

rovnodennost - potní chýše

rovnodennost - potní chýše

stavba nové potní chýše u příležitosti jarní rovnováhy, nedělní obřad. Provází Honza Dlabal.

První jarní víkend věnujeme stavbě nové potní chýše a sdílení ohledně tohoto tradičního obřadu. Můžete přijet kdykoli od pátku večer, v sobotu, kdy proběhne stavba chýše, nebo přijet až na samotný obřad v neděli.

Program:

  • sobota: stavba nové chýše, jóga
  • neděle: obřad očistné potní chýše, příprava od 9h, konec do 18h.

S sebou na chýši:

muži: šortky, spodky z přírodního materiálu

ženy: lehké šaty, dlouhé triko či šátek kolem těla z přírodního materiálu. Pro všechny se hodí ručník navíc.

Potní chýše by se neměly účastnit ženy v průběhu menstruace. Důvod je ten, že toto období je pro ženu silným očistným procesem samo o sobě. Potní chýše se nedoporučuje osobám s vysokým krevním tlakem a s psychickými poruchami, těhotenství je taktéž kontraindikací. Případné dotazy rádi odpovíme.

Příspěvek:

  • pobyt s plnou penzí: 800 Kč/den
  • obřad chýše: 700–1200 Kč (včetně polévky po chýši)

Místo vám bude závazně rezervováno po zaplacení zálohy 700 Kč.

provází

Honza

Honza Dlabal

Tereza

Tereza Dlabalová

prožitková sebepoznávací setkání

Obřad očistné potní chýše (temascal, inipi) má hluboké kořeny v tradicích původních obyvatel nejen severoamerického kontinentu. V jeho průběhu vzniká napojení na moudrost odkazů našich předků, objevují se odpovědi na existenciální otázky. Během procesu můžeme překonat hranice vědomí, stejně jako omezení mysli, či komfortní zony fyzického těla. Obřad otevírá účastníkům příležitost k sebepřijetí, zdravému sebevědomí v pokoře, k překonání hranic vlastního ega a přijetí zodpovědnosti za své chování a jeho následky, zejména ve vztahu k ostatním bytostem a k přirozeným zdrojům přírody, Matky Země. Obřady se zpravidla konají na základě potřeby a záměru  jednotlivce, či skupiny, ale také při slavnostních přiíležitostech a ceremoniích jako jejich úvod, nebo závěr. Po přípravách Ohně, kamenů, chýše a po osobní přípravě se  účastníci posadí uvnitř zatemněné chýše okolo díry v zemi, kam se postupně nosí rozžhavené kameny, symbolizující naše předky – náš původ a jejich moudrost-paměť. Kameny se průběžně ve čtyřech kolech polévají vodou, za účelem vzniku horké páry, která proniká a působí na všech úrovních lidské bytosti. Naše potní chýše je zasvěcena Srdci a slouží k modlitbě a očistě dobrým způsobem, v podpoře jasného  záměru dle potřeby jednotlivce či skupiny, v pevném propojení s předky, všemi elementy, podstatou Bytí. Honza se na cestě inspiroval a učil od Míry Kašpara (šamanské tradice původních obyvatel severní Ameriky), Jorgeho RedTail Hawka (tradice Lakota) a Ala Paliscy (tradice Čejenů).