prožitková sebepoznávací setkání

stavba potní chýše a její zasvěcení

stavba potní chýše a její zasvěcení

společná stavba nové chýše, která poslouží letošním očistným obřadům a modlitbám, a nedělní obřad očistné chýše k jejímu zasvěcení

O víkendu 14.-16. dubna proběhne příprava místa a úprava prostoru ohniště, samotná stavba nové chýše a její obřadní iniciace. Bude nám ctí používat chýši opět společně s našimi přáteli, učiteli a průvodci tradičních obřadů Purification lodge, Inipi a Temazcal, s Alem Paliscou (navažská, čejenská tradice) a Antarou Dakiní (Danza de la luna – Měsíční tanec), a všemi účastníky obřadů.

Aby chýše a obřadní místo mohly sloužit dobrým způsobem všem, zveme pouze skupinu přátel a známých, kteří již mají s obřady zkušenosti a mají zájem podpořit tuto práci svou pozorností, čistým úmyslem a modlitbou, s plnou účastí ve skupině. Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo má zájem připojit se za daných podmínek k přípravám, nechť přijede s Vámi.

Setkání začne již v pátek 14. dubna ve 20hod v Kruhu u Ohně, s Modlitbou s tabákem, Prosbou a s Očistou (pro zájemce). Je možné dorazit i v sobotu a připojit se až k přípravám. V neděli zasvětíme chýši iniciačním obřadem očistné chýše.

Ubytování ve vile na posteli ve vlastním spacáku a celodenní strava jsou zajištěny. Příspěvek za pobyt a potní chýši je dobrovolný.

Prosíme o závaznou přihlášku na e-mail honza@floresta.cz s uvedením dne, kdy přijedete, popřípadě jmény osob, které přijedou s Vámi.

Celý týden předtím bude probíhat čištění jezírka.

Těšíme se na shledanou, Honza a Tereza

Aho Mitakuye Oyasin Ometeotl

prožitková sebepoznávací setkání

Obřad očistné potní chýše (temascal, inipi) má hluboké kořeny v tradicích původních obyvatel nejen severoamerického kontinentu. V jeho průběhu vzniká napojení na moudrost odkazů našich předků, objevují se odpovědi na existenciální otázky. Během procesu můžeme překonat hranice vědomí, stejně jako omezení mysli, či komfortní zony fyzického těla. Obřad otevírá účastníkům příležitost k sebepřijetí, zdravému sebevědomí v pokoře, k překonání hranic vlastního ega a přijetí zodpovědnosti za své chování a jeho následky, zejména ve vztahu k ostatním bytostem a k přirozeným zdrojům přírody, Matky Země. Obřady se zpravidla konají na základě potřeby a záměru  jednotlivce, či skupiny, ale také při slavnostních přiíležitostech a ceremoniích jako jejich úvod, nebo závěr. Po přípravách Ohně, kamenů, chýše a po osobní přípravě se  účastníci posadí uvnitř zatemněné chýše okolo díry v zemi, kam se postupně nosí rozžhavené kameny, symbolizující naše předky – náš původ a jejich moudrost-paměť. Kameny se průběžně ve čtyřech kolech polévají vodou, za účelem vzniku horké páry, která proniká a působí na všech úrovních lidské bytosti. Naše potní chýše je zasvěcena Srdci a slouží k modlitbě a očistě dobrým způsobem, v podpoře jasného  záměru dle potřeby jednotlivce či skupiny, v pevném propojení s předky, všemi elementy, podstatou Bytí. Honza se na cestě inspiroval a učil od Míry Kašpara (šamanské tradice původních obyvatel severní Ameriky), Jorgeho RedTail Hawka (tradice Lakota) a Ala Paliscy (tradice Čejenů).